Οικοσελίδα

Το Πρόγραμμα Σπουδών Αγωγής Υγείας προάγει την ψυχική, σωματική και κοινωνική ευεξία ως εφόδιο ζωής των μαθητών/τριών, αλλά και μέσα από την ανάπτυξη προσωπικών και κοινωνικών ικανοτήτων, συμβάλλει στην αναβάθμιση του κοινωνικού και φυσικού τους περιβάλλοντος. Μέσα από συμμετοχικές διαδικασίες, συμβάλλει στη διαμόρφωση πολιτών που γνωρίζουν πώς να διεκδικούν βελτιωμένες συνθήκες ζωής.

Η Κυκλοφοριακή Αγωγή περιλαμβάνεται στο Πρόγραμμα Σπουδών Αγωγής Υγείας, το οποίο προβλέπεται να εφαρμόζεται σε όλες της βαθμίδες της εκπαίδευσης από την Προδημοτική μέχρι το Λύκειο και τις Τεχνικές Σχολές. Το σχολείο έχει ουσιαστικό ρόλο στην υγεία και την ασφάλεια των μαθητών/τριών. Η συστηματική εφαρμογή προγραμμάτων αγωγής υγείας στη σχολική μονάδα συμβάλλει στην αντιμετώπιση αριθμού κοινωνικών προβλημάτων, ένα από τα οποία είναι η οδική ασφάλεια.

Με την εφαρμογή του Προγράμματος Κυκλοφοριακής Αγωγής, στόχος είναι η ανάπτυξη συμπεριφορών και στάσεων που καλλιεργούν την οδική συνείδηση, με απώτερο σκοπό οι μαθητές/μαθήτριες να λειτουργούν ως υπεύθυνα άτομα σε θέματα κυκλοφοριακής και οδικής συμπεριφοράς.

Το πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε οι μαθητές και οι μαθήτριες να αναπτύξουν την «ικανότητα για δράση». Δηλαδή να δραστηριοποιούνται για να εισάγουν και να επιφέρουν θετικές αλλαγές που αφορούν στην υγεία, στην ασφάλεια και στο περιβάλλον τους.

Το Πρόγραμμα προτρέπει τον/την εκπαιδευτικό να ξεκινά από τις ίδιες τις ανάγκες, γνώσεις και εμπειρίες των μαθητών/τριών και να αποσκοπεί στην ενεργητική και δημιουργική συμμετοχή τους, έτσι ώστε να προβαίνουν σε διαδικασίες λήψης και εκτέλεσης αποφάσεων. Οι μαθητές/μαθήτριες θα πρέπει να έχουν ευκαιρίες, κατά τις οποίες θα μοιραστούν με άλλους ενήλικες (εκπαιδευτικούς, γονείς, εκπροσώπους οργανώσεων), αποφάσεις και δράσεις, οι οποίες αφορούν στις προσωπικές τους συμπεριφορές υγείας και ασφάλειας, στο περιβάλλον τους, στην τάξη τους, μεταξύ των φίλων τους, στο σχολείο τους, στην κοινότητα ή ακόμα και στην ευρύτερη κοινωνία στην οποία ζουν, με απώτερο στόχο να μετατρέψουν τις απόψεις τους σε δράσεις και στη συνέχεια σε αλλαγές.